L'équipe 

Portrait LQ.jpg

Léonard Querelle

Directeur, co-fondateur

  • Grey LinkedIn Icon

Docteur en sciences humaines Léonard démarre son parcours universitaire en STAPS où il obtient une maitrise mention : ÉDUCATION ET MOTRICITÉ. Il y aborde de manière précise le lien entre émotions et apprentissages. Depuis 2005, il assure des charges d'enseignements auprès d'étudiants à l'université et d'élèves ingénieurs. Il a réalisé l'ingénierie pédagogique et l'animation de nombreuses formations pour adultes. Il a également été entraineur de gymnastique, volley-ball et athlétisme.

Il dispose du certificat d'aptitude à l'enseignement aéronautique.

Léonard est Facilitateur qualifié en Discipline Positive / Parents et Certified Empowering People in the Workplace Facilitator.

Portrait AA.jpg

Dr Aurélie Arribat

Directrice, co-fondatrice

  • Grey LinkedIn Icon

Médecin urgentiste, elle est passionnée par l'éducation et par la pédagogie Montessori qu'elle a étudié.  Elle fonde en 2014 l'association "Le Village d'EVA" qui oeuvre à Mayotte pour l'accès à l'éducation de plus de 600 enfants de la maternelle au collège en rendant les principes de Maria Montessori accessibles aux plus nécessiteux.  Formée à l'ESSEC Business school, c'est pour agir localement en faveur du développement des enfants qu'elle participe à la création Les Graines de Bonheurs à CANEJAN.

Elle est Facilitatrice qualifiée en Discipline Positive en Classe.

Portait LD.jpg

Laure DUVERGER

Éducatrice Montessori Anglophone

"As a former Martha Graham dancer based in New York City for a decade, I learned the hard way the path to excellence.

Over the past six years, I have created and led several primary and elementary Montessori environments in France and the US, where I intend to offer excellence with kindness and compassion.

In the Montessori environment, I am inspired to witness many positive transformations in the children’s perception of themselves alone and within the group. Observing their confidence and joy when helping a friend, explaining their work, exploring new territories, or taking on challenges is very satisfying.

Today, I am thrilled to join Les graines de bonheurs team and continue contributing to the deservedly excellent reputation of Montessori education."

portait MSj.jpg

Magali SERVAS

Éducatrice Montessori Francophone

"Passionnée par le développement de l’enfant depuis de nombreuses années, j’ai eu l’occasion de travailler auprès des enfants dans différents contextes.

C’est en devenant Maman que j’ai découvert la pédagogie Montessori et la discipline positive.

En tant qu’assistante sociale scolaire, j’ai eu le désir de partager ces valeurs avec les enfants que je côtoyais dans le cadre de mon travail. C’est ainsi que j’ai pris la décision d’entrer en formation pour devenir éducatrice Montessori.

Ce que j’aime dans le métier d’éducatrice, c’est le suivi individualisé et le respect du rythme de chaque enfant. En effet, j’aime proposer des activités personnalisées, créer de nouveaux plateaux originaux en fonction des besoins et des envies de chacun".

Portait LD.jpg

Laure DUVERGER

Éducatrice Montessori Anglophone

"As a former Martha Graham dancer based in New York City for a decade, I learned the hard way the path to excellence.

Over the past six years, I have created and led several primary and elementary Montessori environments in France and the US, where I intend to offer excellence with kindness and compassion.

In the Montessori environment, I am inspired to witness many positive transformations in the children’s perception of themselves alone and within the group. Observing their confidence and joy when helping a friend, explaining their work, exploring new territories, or taking on challenges is very satisfying.

Today, I am thrilled to join Les graines de bonheurs team and continue contributing to the deservedly excellent reputation of Montessori education."

portait MSj.jpg

Magali SERVAS

Éducatrice Montessori Francophone

"Passionnée par le développement de l’enfant depuis de nombreuses années, j’ai eu l’occasion de travailler auprès des enfants dans différents contextes.

C’est en devenant Maman que j’ai découvert la pédagogie Montessori et la discipline positive.

En tant qu’assistante sociale scolaire, j’ai eu le désir de partager ces valeurs avec les enfants que je côtoyais dans le cadre de mon travail. C’est ainsi que j’ai pris la décision d’entrer en formation pour devenir éducatrice Montessori.

Ce que j’aime dans le métier d’éducatrice, c’est le suivi individualisé et le respect du rythme de chaque enfant. En effet, j’aime proposer des activités personnalisées, créer de nouveaux plateaux originaux en fonction des besoins et des envies de chacun".

20190929_135433.jpg

Madleen MOREAU

Assistante péri-scolaire Anglophone

My name is Madleen and my passion for English started at an early age.

I decided to follow  English courses during my postgraduate years (LLCE Anglais specialty in translation).

Working for big corporations was not a dream of mine. I became a house nanny and while doing I knew I wanted to accomplish more for the next generation, our beloved kids. 

I want to prepare them for the « real » future through a positive discipline and give over my English skills as well as my human skills (kindness, respect, patience, tolerance…)

I believe children need to learn at their own pace accompanied by a cheerful education alongside with different languages, extracurricular activities such as music, art, sport… to develop and enrich their personalities, and make sure they have all the tools they need to enter the adult world. That is why becoming a part of the Montessori family emerged as the solution. 

Photo de profil_edited_edited.jpg

Benoît SERVAS

Animateur d'Ateliers bilingues d'eveil à la musique : piano et chant

My name is Benoit Servas. I teach private classes of English and also work on translation projects. I an a musician and I have been playing piano for more than 18 years, I have also been singing for more than 7 years. I discovered piano when I was very young but had difficult teachers who put pressure on me and made me want to quit. I fully understand the feeling of discomfort and shame when a teacher is not encouraging in the learning process.

Years later, I met with an amazing private teacher who taught me how to search within my heart for inspiration and who led me to connect my emotions to music. I then discovered that I could invent melodies, that I could imagine my own music, that I could compose. A few years back, I had the chance to meet with a vocal coach who made me realise that I could play an other instrument, my voice... I then had intensive vocal classes to improve mu abilities and discover myself even more through musicwhich built my self confidence.